HAVE reality Rudná - prodej a pronájem nemovitostí

Vybíráte makléře podle výše jeho provize?

Položte si otázku, proč by měl makléř dobrovolně pracovat za méně než konkurence. Vždy je nějaký důvod, proč konkuruje cenou. Může to být tím, že cítí, že je to jediná možnost jak vás přesvědčit ke spolupráci. Potřebuje nutně zakázku, nebo není dostatečně kvalifikovaný.

Dobrý makléř žije ze svého marketingu, protože marketing prodává. Má své techniky a reklamní rozpočet. Obvyklá provize na českém realitním trhu se pohybuje v rozmezí od 3 do 6% z prodejní ceny nemovitosti. Obecně platí pravidlo, že se stoupající cenou nemovitosti klesá provize. Čím dražší nemovitost, tím nižší provize. Mějte na paměti, že nákladové položky by měli být u všech kanceláří podobné. Pronájmy, pohonné hmoty, energie, telefony, náklady na inzerci, ale hlavně výdaje za advokátní služby.

Pokud vám makléř, nebo realiktní kancelář nabídne, že vám zprostředkuje prodej za 2% provizi, měli by jste zbystřit. Při podrobnějším prozkoumání totiž většinou zjistíte, že za tuto nízkou provizi neposkytne kancelář téměř žádné služby a řadu úkonů si potom účtuje zvlášť. Např. právní servis, nebo i propagaci zakázky.

Také rozpočet na marketing a propagaci bude pravděpodobně nižší a o vaší nemovitosti se dozví méně potencionálních kupců.

Co ale považuji za nejvíce závažné je to, že realitní kancelář s takto stanovenou nízkou provizí nemá k dispozici advokátní kancelář, nebo její služby využívá pouze omezeně. Makléři si tak vytváření smlouvy sami, se všemi riziky, které tento postup přináší. Právní služby jsou totiž poměrně drahou záležitostí.

Z toho vyplývá, že otázky klienta by neměly směřovat k výši provize za kterou makléř (realitní kancelář) pracuje, ale hlavně k obsahu a kvalitě služeb, které za tuto provizi kancelář nabízí!

 

TOPlist

aktualizováno: 10.08.2017 15:14:52